1.9 TDI
Chiptuning/Flashtuning

řídící jednotky motoru

Záruční podmínky

Často kladené otázky

Serie
Tuning
Výkon
66 kW/4000 ot./min.
85 kW/4100 ot./min.
Točivý moment
210 N.m/1900 ot./min.
270 N.m/1950 ot.min.
Max. rychlost
+ 10 km/h
Pružné zrychlení 
z 80 na 120 km/h na 4.rychlostní stupeň
zlepšení o 2,5 vt.
Spotřeba oproti sérii
- 1,5* až -0,5 l/100km
dle způsobu jízdy
Cena:
viz.ceník
Další možné úpravy:
-sportovní vzduchový filtr K&N
-sportovní výfuk
-úprava chlazení turba
-úprava chlazení chladiče stlačeného vzduchu
-olej Shell Helix Ultra 0W-40
-sportovní podvozek
- sportovní brzdy
Doba úpravy:
cca 1 hodina
Popis:
Sportovní zážitek v rodinném voze s dieselovým motorem:
na dieselový motor fantastické zrychlení, 
velká akcelerace vhodná např. při předjíždění
vynikající spotřeba paliva 



Novinka: před úpravou doporučujeme nechat u nás zkontrolovat zakarbonování sacích ventilů motoru, případě ho nechat odstranit, viz: dekarbonizace

Po úpravě dojde k výraznému nárůstu kroutícího momentu motoru (čímž se výrazně zjednodušší např. předjíždění), nejvýrazněji v otáčkách 2000-4000 ot/min.,  zlepší se akcelerace a zvýší se max. rychlost vozidla. 

U vozidel vyrobených po 08/2000 dojde úpravou rovněž ke zlepšení startování motoru. Seriový motor (u určité výrobní serie) nastartuje po asi 2-3 otáčkách motoru, odstraněním chyby v seriovém softwaru "chytá" motor na 1. otočení. (Tuto opravu lze provést i u seriového programu, při zachování původních výkonových parametrů, za 2000 Kč)

Spotřeba paliva se při běžném způsobu jízdy nepatrně sníží(snížení o 6 % viz. test v časopise AutoExpert 08/98), při sportovní jízdě dojde k jejímu nepatrnému nárustu oproti sérii. 

*U motorů 1.9 TDI 66, 81 kW nyní snížení spotřeby o další min. 1 l/100 km, jedná se o přeprogramování regulace EGR ventilu v řídící jednotce (provádíme na přání, v rámci chiptuningu cena 1000 Kč).

Funkce továrního imobilizéru zůstane samozřejmě zachována v plném rozsahu.

Životnost motoru, se při běžném zacházení (nezatěžovat studený motor, nevytáčet na omezovač max. otáček, pravidelně měnit olej a filtry, atd.)a používání kvalitních olejů ACEA B4 (API CF, CF4, CG4 nebo CH4), prakticky nesníží (snížení max. o 5%). Doporučujeme si přečíst článek: Pozor na turbodmychadlo.

Servisní intervaly, intervaly výměny oleje jakož i diagnostické funkce a funkce všech ostatních systémů zůstanou zachovány.

Před a po námi provedených zásazích provádíme diagnostiku všech elektronických systémů vozidla přístrojem VAG.

Úprava se (pro vozy Octavia od 8/2000, Golf,A3,Toledo od 5/1999) provádí Flashováním-přehráním softwaru v  původní řídící jednotce motoru 

Parametry motoru jsou v oblasti doporučené firmou VW pro zachování spolehlivosti motoru, vyšší parametry mohou vést ke znatelnému snížení životnosti motoru a jeho značné kouřivosti! Úprava prošla v roce 1998 testy ve vývojovém oddělení Škoda-Auto a.s., a na jejich základě je zakoupila  pro svá služební vozidla. (Nejsou však oficiálně dodávány do dealerské sítě, jako ostatně žádná úprava...)

 

Graf výkonu naměřený na brzdě.